بازی دیجیتال یک صنعت فرهنگی رسانهای نوظهور است و با ظهور فناوریهای جدید، از یک محصول سرگرمی صرف به رسانهای قدرتمند و تأثیرگذار تبدیل شدهاست، صنعتی پول ساز که میتوان آن را اقتصاد اول صنایع فرهنگی دانست. ما در داخل کشور خواه ناخواه به سمت افزایش قابل توجه تعداد گیمرها میرویم که جمع کثیری از آنها امروز به استریمرها و بازیسازان بزرگ تبدیل شدهاند و نیاز آموزش برای آنها یک ضرورت است.
از اینرو، ما در «آکادمی ایرانسل» قصد داریم در یک رویداد تخصصی و با حضور بازی سازان، صاحبان کسب و کار، گیمرها و استریمرها به بررسی ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های پیش رو در این زیست بوم بپردازیم و با تشکیل کارگروههای آموزشی و کاربردی، علاوه بر تلاش برای بالا بردن ضریب آگاهی عمومی جامعه و آموزش افراد، در مسیر ایجاد بستری در راستای توسعه صنعت بازی گام برداریم.
+همچنین در رویداد گیم جم که بزرگترین رویداد بازی سازی ۴۸ ساعته است، بازی سازان در قالب تیم های جداگانه، به ساخت یک بازی از ایده تا محصول اولیه می پردازند. در انتهای این رویداد بازی سازان ایده نوآورانهی خود را با ایدههای هزاران نفر دیگر که در همان مدت زمان کم بازی ساختهاند، مقایسه می کنند و در وبسایت گلوبال گیم جم آپلود و مردم سراسر دنیا بازی آنها را خواهند دید و حتی نظر و امتیاز می دهند.
آرش سروری
مدیر پنل های تخصصی
باقر صمدی
معاون دیجیتال شرکت ایرانسل
علیرضا فراهانی
معاون تنظیم گیری و کسب و کار بنیادملی بازی های رایانه ای
سعید رسول اف
مدیرعامل ایده پردازان ژوبین
سارا مظاهری-نازنین کاظمی-پانیذ محمودی
تیم راویتو
شهریار ازهاریان فر
هم بنیانگذار بازی آمیرزا
حمید عبدالهی
هم بنیانگذار بازی آمیرزا
حمزه آزاد
مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان و New Games ترکیه
حسین مزروعی
مدیرعامل آواگیمز
پوریا مالکی فرد
مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای
امیرحسین ناطقی
مدیرعامل کوییزآوکینز
صادق جبلی
مدیرعامل استدیو طراحان سفید
احمد جنتی فرد
فعال حوزه فناوری های بلاک چین
حسن مهدی اصل
مدیرعامل سورنا گیمز
پیام مرادآبادی
گیمر و تحلیل گر فرصت های آینده متاورس
مازیار سلیمانی برزی
مدیرعامل شرکت واچ
ابوالفضل صادق
مدیرعامل استدیو تتراپازل
امید صادقوند
سازنده بازی فندوق و شهربانو
علی نادعلی زاده
مدیرعامل استدیو تاد
نیما وکیلی
گیمر حرفه ای
سعید حسنی
مدیرعامل پردیس سرگرمی پیله
محمد مهدی بهفراد
مدیرعامل استدیو بازی مدریک
امید عبادی
گیمر حرفه ای
محمد زهتابی
مدیرعامل استدیو بازی سازی پاییزان
معصومه نادرخمسه
سازنده بازی شاه گیگیلی
- اهمیت رویداد
- محورهای رویداد
- سخنرانی، پنل های تخصصی، نمایشگاه و مسابقه
- هدف از برگزاری رویداد
- مخاطبین
- محل برگزاری و پذیرایی
اهمیت رویداد:
چشم انداز صنعت بازی: صنعت بازی صنعتی است که لبه دانش و فناوری محسوب میشود. ما در داخل کشور خواه ناخواه به سمت افزایش قابل توجه تعداد گیمرها میرویم. در حال حاضر در ایران تقریبا ۴۰ میلیون نفر گیمر داریم که جمع کثیری از آنها امروز به استریمرها و بازیسازان بزرگ تبدیل شدهاند. تعداد این بازیسازان و استریمرهای بزرگ در سالهای آینده خیلی بیشتر از این هم خواهد شد. اینها بومیهای دیجیتال هستند، یعنی نسل جدید صنعت فناوری محسوب میشوند.
گردش مالی: صنعت بازیهای دیجیتال درطول تقریبا 50 سالی که از عمرش میگذرد، جهشهای بزرگی را از حیث حجم بازار و درآمد تجربه کرده است. آمار و ارقام به دست آمده از گزارشهای صنعت بازی نشان میدهد، گردش مالی صنعت بازی در ایران چیزی کمتر از سینما ندارد و حتی بیشتر هم هست. برای آشنایی با حجم درآمدی این صنعت در این رویداد، توضیحاتی برروی پلتفرم راویتو داده خواهد که درآن به تفاوت آن با باقی پلتفرم های ایرانی نیز اشاره خواهد شد.
آموزش: امروزه در محیط های آموزشی از نسلی صحبت میشود که زندگیشان با رسانههای دیجیتال اشباع شده است. آموزش فرهنگی و آموزش تخصصی بازیسازی برای این بومیهای دیجیتال واجب است. با توجه به این که صنعت بازیسازی یک صنعت نوپا است، آموزش برای آن یک ضرورت محسوب میشود. در این رویداد نحوه کسب درآمد در راویتو به عنوان نمونه ای از پلتفرم های ایرانی در حوزه استریمینگ توضیحاتی داده خواهد شد و همچنین دوستان میتوانند با توجه به موقعیت درآمدی در این پلتفرم به صورت رایگان عضویت داشته و به درآمدزایی بپردازند.
محورهای رویداد:
- نقش فناوری های تحول گرا در دنیای گیم
- تاثیر گیم بر پیشرفت فناوری
- مهارت های طراحی و بازی سازی
- کسب درآمد از گیم
سخنرانی، پنل های تخصصی، نمایشگاه و مسابقه
پنل های تخصصی در اکوسیستم گیم
- بررسی فرصت ها و چالش های پیش رو – نقاط قوت درآمد زایی در پلتفرم های استرمینگ
- انتقال تجربه عملی و کاربردی
برگزاری مسابقه در رویداد
- گیمرها به صورت انفرادی و تیمی به رقابت می پردازند و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
مسابقه راویتو
- برگزاری مسابقه گیم همراه با استریمینگ همزمان و شرکت در کمپین 200میلیونی به صورت انفرادی و تیمی
- اهدای جوایز به برترین های لیدربرد بعد از پایان کمپین
نمایشگاه تجهیزات
- بازدید از نمایشگاه تجهیزات با حضور فعالان کسب و کار
هدف از برگزاری رویداد:
بررسی زیست بوم بازی های دیجیتال کشور با نگاه به:
- تکنولوژی های تحول گرا و تاثیر گذار در حوزه گیم
- بازی سازی، طراحی و نقش فناوری در حوزه گیم
- شبکه سازی و شناسایی ظرفیت های فردی و تیمی در راستای هم افزایی
- آموزش و یادگیری کسب درآمد در پلتفرم داخلی به صورت تضمینی در صنعت بازی
- آموزش و یادگیری در گرایش های مختلف صنعت بازی
- شناسایی فرصت های کسب و کار و اشتغال زایی
- توسعه کسب و کارها و پلتفرم ها
- بررسی گیم بین المللی و تکنولوژیهای کاربردی آن و مقایسه با پلتفرم های داخلی
مخاطبین:
سازندگان بازی، گیمرها، استریمرها، رسانه های بازی و سازمان ها و افرادی که علاقهمند به سرمایهگذاری در این زمینه هستند.
محل برگزاری و پذیرایی:
این رویداد به صورت حضوری در آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف برگزار و به صورت آنلاین توسط تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل پخش خواهد شد.
فضای کاری مناسب،چای، نسکافه، دو میان وعده و ناهار برای شرکت کنندگان مهیا خواهد شد.