نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل برگزار شد

این نوآوردگاه (Startup Weekend)، با حضور ۱۰ تیم استارتاپی از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» بعدازظهر یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره و معاونان ایرانسل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب می‌شد و در حال حاضر با عبور از آن مرحله، به عنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» شناخته می‌شود، گفت: هدف ما این است که در مجموعۀ ایرانسل و کسب‌وکارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم. وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری ایرانسل گفت: در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ماست تا به عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایده‌ای دارند، باز کنیم.

مدیرعامل ایرانسل افزود: هدف‌گذاری انجام شده برای این مرکز، این است که هم، در حوزۀ نیازمندی‌های خود ایرانسل و بومی‌سازی آن فعالیت کرده و چالش‌های داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعۀ اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد کند.

در این مراسم همچنین دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، ضمن سپاس از حمایت‌های مدیرعامل و هیأت‌مدیرۀ ایرانسل، با ذکر تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مرکز نوآوری ایرانسل، گفت با توجه به نقش و جایگاه نوآوری در ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت تیم‌های استارتاپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعۀ ایرانسل‌لبز تشکیل شده و طراحی آن نیز با معماری مبتنی بر استراتژی «نوآوری باز» انجام شده است.

وی همچنین فرایند جذب و حضور استارتاپ‌ها را تشریح کرد و به گفتۀ وی، پس از مرحلۀ داوری، تیم‌های برگزیده وارد مرحلۀ پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم‌های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به عنوان مجموعۀ سرمایه‌گذار ایرانسل قرار می‌گیرند.