معرفی ایرانسل لبز در چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌ همراه ایرانسل

مراسم چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن همراه ایرانسل، صبح روز سه‌شنبه 29 مهر ماه 1399، با ارائۀ پنج خدمت جدید در حوزۀ زندگی دیجیتال، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این مراسم که با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره و مدیران ایرانسل، در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. به دلیل شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایرانسل به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز و نیز سامانۀ «دانا پلاس»، پذیرای خبرنگاران بود و شمار کمی از اصحاب رسانه نیز، از میان افرادی که متقاضی حضور در مراسم بودند و در قرعه‌کشی برگزیده شدند، در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، بالغ بر 40 رسانه حضوری و بیش از 80 رسانه به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم داناپلاس، مشارکت کردند.

مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به سال‌های آغاز به کار ایرانسل، اظهار داشت: ایرانسل برای ورود به بازار و گرفتن سهم بازار، رقابتی جدی با رقبایی سرسخت، با سابقه کار 12 ساله داشت و خوشبختانه با تلاش همکاران من، در این مدت، ایرانسل به یک برند تأثیرگذار و رقیبی جدی برای سایر بازیگرانِ این عرصه تبدیل شده است.

وی با اشاره به سابقه ورود تلفن‌همراه به ایران و اینکه زمانی تلفن‌همراه به عنوان کالایی لوکس در کشور در نظر گرفته می‌شد، گفت: در مقطعی که ثبت‌نام سیم‌کارت، محلی برای جمع‌آوری نقدینگی بود، راه‌اندازی ایرانسل با حضور سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و یک استراتژی بزرگ، باعث شد انحصار در این زمینه شکسته شده و زمینۀ بروز و حضور فناوری‌های جدید در کشور فراهم شود.

عباسی‌آرند گفت: تجربه ایرانسل نشان داد، اگر اجازه دهیم بخش خصوصی وارد فعالیت‌ها شود، این امر انحصار را از بین برده و زمینۀ ارائۀ خدمات با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به 53.5 میلیون مشترک ایرانسل، افزود: اگر بُروز و حضور ایرانسل در وقت مناسب نبود و رقابتی در این 14 سال شکل نمی‌گرفت، شاید امروز این شبکۀ با کیفیت را ذیل شبکۀ ملی اطلاعات نداشتیم و نمی‌توانستیم خدمات مناسبی را  در ایام سخت کرونایی که بسیاری از خدمات بر بستر فضای مجازی ارائه می‌شود، عرضه کنیم. ایرانسل، ثمرۀ یک تصمیم درست، در یک وقت مناسب است.

تلاش برای خلق ارزش برمبنای تحقیق و توسعه

دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز در این مراسم، به معرفی مجموعه ایرانسل لبز (Irancell Labs) و ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های ایرانسل در زمینه‌های تحقیق و توسعه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با توسعۀ زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی، شرایط به گونه‌ای پیش رود که ایرانسل به جایگاه برتر در این حوزه تبدیل شده و برای خلق ارزش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محصولات و خدمات جدیدی ارائه کند.

وی با بیان اینکه در بخش ایرانسل لبز (Irancell Labs)، سه مجموعه کلی تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری و آکادمی ایرانسل طراحی شده، متذکر شد: مرکز نوآوری ایرانسل در حوزه‌هایی مانند رباتیک، کلان داده، رایانش ابری، زنجیرۀ بلوکی، پردازش زبان طبیعی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بیومتری، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

بولوردی افزود: در این مرکز، بر کسب و کارهایی مانند سلامت هوشمند، تبلیغات دیجیتال، خدمات شهر هوشمند، احراز هویت دیجیتال و… تمرکز شده و نیمه آبان ماه نیز یک رویداد استارتاپی خواهیم داشت که برای حضور در آن، 12 تیم انتخاب می‌شوند تا از سوی مرکز نوآوری ایرانسل مورد حمایت قرار گیرند. در این زمینه، با وجود آنکه دو هفته از انتشار فراخوان می‌گذرد، درخواست‌های متعددی به دست ما رسیده است.

وی همچنین به آکادمی ایرانسل اشاره و اظهار کرد: در این آکادمی به دنبال آموزش‌های دیجیتال و دسترسی به آنها و ارتقای سطح دانش فنی هستیم که این خدمات به کل زیست‌بوم ایرانسل و سایر سازمان‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.