سومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل برگزار شد

سومین نوآوردگاه (Startup Weekend)، از 1 تا 5 تیرماه، در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» ایرانسل‌لبز، واقع در «مرکز نوآوری ایرانسل»، به صورت نیمه حضوری برگزار شد و 10 تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده‌اند، در آن حضور داشتند. در سومین نوآوردگاه استارتاپ‌های مختلفی در زمینه‌های خدمات سبک زندگی دیجیتال، سلامت دیجیتال، خدمات مبتنی بر مکان، رایانش ابری، بازاریابی دیجیتال و VOD شرکت داشتند.

این نوآوردگاه روز سه‌شنبه اول تیرماه آغاز شد و با برگزاری کارگاه‌های آنلاین مختلف تا پنجشنبه ادامه داشت. شنبه 5 تیر، در روز پایانی نوآوردگاه، تیم‌های شرکت‌کننده ایدۀ خود را در حضور داوران ارائه کردند. تیم‌های برتر این رویداد مجوز ورود به دوره تابستانه پیش شتاب‌دهی و شتاب‌دهی شتابدهنده کهکشان ایرانسل‌­لبز را به دست خواهند آورد.

از مهمترین زمینه‌های مورد حمایت این مرکز می‌توان به توسعه خدمات در زمینه سلامت دیجیتال، شناسه دیجیتال، امتیاز‌دهی اعتباری، سبک زندگی دیجیتال، خدمات مبتنی بر بستر ابری، خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی، تبلیغات دیجیتال، VOD و Data Monetization اشاره کرد. فناوری‌های مورد نظر مرکز نوآوری ایرانسل نیز شامل اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، کلان داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری و پردازش زبان طبیعی است.

تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای مشاهده زمینه‌های مورد حمایت ایرانسل، به سایت ایرانسل‌لبز مراجعه کرده و از “فرصت‌های توسعه کسب و کار جدید به کمک ایرانسل” مطلع شوند و در صورت داشتن ایده یا محصول اولیه، پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه، طرح یا ایده خود را برای ارزیابی ارسال کنند.